Jump to content

spiegelen van raam-deur symbolen in een muur


Iparex

Recommended Posts

Het lukt mij niet om in muren geplaatste ramen en deuren uit de tools "Binnenraam of -deur" en "Buitenraam of -deur" te spiegelen. De knop "spiegel" in het infopalet doet gewoon niets.
(De knop werkt wel bij overige in muur geplaatste symbolen zoals deuren via de oude "Binnendeur" tool.)

Doe ik iets verkeerd?

NB 1 via rechtsklik "context-menu>spiegel" spiegelt een symbool wel van binnen naar buiten maar niet van links naar rechts dus ook dit werkt niet echt.

NB 2 het symbool uit de muur slepen en spiegelen werkt wel. Gespiegelde symbool vervolgens weer in de muur plaatsen reset de oorspronkelijke oriëntatie (maakt spiegeling ongedaan), dus werkt niet.

NB 3 het geselecteerde symbool spiegelen via bijvoorbeeld shortcut CTR-Shift-H spiegelt de gehele muur. Dus met meerdere symbolen in een muur wordt het geheel inclusief alle andere symbolen meegespiegeld, dus doet ook niet wat ik wil.

PS Nu werk ik in VW 2020 maar in VW 2019 had ik dit probleem geloof ik ook al.

VW2020 SP2 Architectuur Win10 64bit
 

Link to comment
Share on other sites

Beste

 

Het is ten sterkste af te raden om ramen of deuren te gaan spiegelen in muren. Deze zijn gekoppeld aan de muren die steeds met wijzerzin moeten getekend worden. Als je gaat spiegelen kan het gebeuren dat de binnenmuur , buitenmuur wordt en andersom.  Het enige je kan doen is je ramen maken en desnoods opslaan als projectramen en dan het juiste projectraam in je muur te plaatsen

 

mvg

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Guest Yana Baeyens

Beste Iparex

Een tip die ik je nog wil meegeven:
In de instellingen van het "Buitenraam en -deur" en "Binnenraam en -deur"-gereedschap kijk je altijd van buiten naar binnen. Je ontwerpt dus als het ware de buitenkant van je raam of deur.

De buitenkant van de muur wordt bepaald door de richting waarin je hem tekent. Muren dienen altijd met wijzerzin mee getekend te worden zoals Pascal al zei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information