Jump to content

Tekenen van een opbouw schuifdeur


ARO

Recommended Posts

Goedemiddag,

Kan iemand me vertellen hoe ik een opbouwschuifdeur kan tekenen in vectorworks? Een inbouwschuifdeur is geen probleem, maar ik vermoed dat er voor een opbouw schuifdeur enkele trucjes nodig zijn die ik niet ken.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Beste

 

In de huidige versies is het helaas niet mogelijk om een schuifdeur te tekenen die voor de muur schuift met het binnendeur- raamgereedschap. . Er wordt gewerkt aan dit type deur binnen ons gereedschap.
Ik kan helaas nog niet zeggen vanaf welke versie deze beschikbaar zal zijn, omdat we natuurlijk alle mogelijk opties willen onderzoeken en implementeren in het gereedschap
Voorlopig zal je deze helaas nog zelf moeten modelleren. Maak via het binnendeur-raamgereedschap een opening in je muur. Je kan dan een rechthoek tekenen en deze extruderen. Persoonlijk zou ik deze rechthoek omzetten naar een kolom. Dit via het menu Architectuur creëer kolom. Het voordeel hiervan is dat je op die manier aan de deur  een vulling kan geven in 2d plan. Bij een extrusie vervalt je vulling.

 

met vriendelijke groeten
PASCAL VANDERMEULEN
Tech Support & Training
DESIGN EXPRESS

 

 

Edited by Pascal Vandermeulen
Link to comment
Share on other sites

Je kan dit oplossen door een inbouwschuifdeur te kiezen, die je voor de muur plaatst. 

De vakken vink je weg, en bij muuraansluiting kies je waarden zodat de deur niet in maar buiten de muur valt.

Bij latei kies je 'op maat' en laat je deze over de lengte uitkragen zodat je een rail hebt.

image.thumb.png.e896d60224b6c5ebed9581d817bf4799.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@lijn48

 

Dit is inderdaad een workflow die kan werken, alleen heb ik deze er niet bij geplaatst omdat ik niet kan garanderen dat deze blijft werken in later versies, waarbij de muuraansluitingen bij ramen en deuren op een andere manier zullen werken.

 

met vriendelijke groeten
PASCAL VANDERMEULEN
Tech Support & Training
DESIGN EXPRESS

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information