nidecker Posted November 15, 2019 Share Posted November 15, 2019 Stempel gaat weg bij VW 2020. En we moet nu gegevenslabel gebruiken. Hoe werk dat (filmpje en vb aub) en kan ik ook ineens mijn oppervlakte op de tekening zetten zoals bij de stempen (heel belangrijk voor tuinarchitecten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yana Baeyens Posted December 26, 2019 Share Posted December 26, 2019 Beste nidecker Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt via ons supportfomulier. Je ontvangt hiervan een mailtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Smorenburg Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 Kan ik hier ook bericht van krijgen. Ik kom er niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yana Baeyens Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 1 hour ago, A. Smorenburg said: Kan ik hier ook bericht van krijgen. Ik kom er niet uit. Beste, Ik heb voor jou hetzelfde gedaan. Je krijgt hiervan een mailtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 ik meld me ook aanđ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 kan hiervoor geen algemeen workflow gegeven worden aub. Want weet eigenlijk ook niet hoe je het doet. Ik heb nu wat mijn labels aangepast, maar nog niet op de correcte manier vrees ik  groeten Pascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
nidecker Posted March 11, 2020 Author Share Posted March 11, 2020 Kunnen jullie van Design Express geen filmpje maken en hier op de forum posten bij tips en tricks aub, zodat voor iedereen duidelijk is hoe het werk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 11, 2020 Share Posted March 11, 2020 Hallo  ik heb wat zitten werken in het gegevenslabel en ben tot deze oplossing gekomen. Hebben jullie hier iets aan? Via de link vind je een VW tekening versie 2020 waar je het label terug vindt. Als het goed werkt kan je het desnoods klasseren in je eigen hulpbronnenbeheer gewoon via gegevenslabel kiezen voor het label "Oppervlakte label" en dan plaatsen als gekoppeld label  of meerdere gekoppelde labels als je meerdere objecten tegelijkertijd wil plaatsen. Indien nog vragen of opmerkingen hoor ik het graag.  Succes  https://we.tl/t-UrU6SjvOfv groeten Pascal PS vind het wel jammer dat je in dit forum niet meteen afbeeldingen, films of bestanden kan droppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Smorenburg Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Hoi Pascal,  Bedankt voor je oplossing.  Maar waar ik de stempel altijd voor gebruik is bij het maken van mijn beplantingsplannen. Ik kon dan de plantvakken met letters/nummers stempelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Beste  Ik heb niet de tuinversie van  Vectorworks, maar kan je me anders eens een vw doorsturen van zo een plantvak? dan kan ik kijken hoe ik zo een stempel kan koppelen aan een plantvak. pascal dot Vandermeulen at telenet dot be groeten  Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Smorenburg Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Nou, het is geen hogere wiskunde hoor đ. Er zijn natuurlijk zĂł veel plantsoorten dat ik geen koppeling aan een vak of kleur kan maken. Ik teken eigenlijk gewoon verschillende vlakken met een polygoon, geef ik een kleur en stempel daar de plantvaknummers in. In een ander programma maak ik dan de plantlijst met de plantvaknummers vanuit de VW tekening. Ik kan dat natuurlijk gewoon met tekst doen, maar als ik dan bijvoorbeeld 100 plantvakken heb, dan is die handeling te omslachtig. Met stempelen gaat dat veel sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Beste  Als ik het goed begrijp heb je eigenlijk alleen maar eens stempel nodig die doorlopend gaat nummeren? Pascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Smorenburg Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Dan denk ik dat deze gegevenslabel aanwezig is in VW. zie filmpje  https://we.tl/t-PoY0pBEzPt  Pascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Smorenburg Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Oh ja, wat goed. Maar kan ik nu ook de waarde aanpassen, zodat hij bijvoorbeeld bij 10 begint te stempelen (of bij alfabet letters) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Ik denk dat hier inderdaad wat aanpassingen zullen voor moeten gebeuren. Ik bekijk dit even als ik wat tijd vind.  gr Pascal  Link to comment Share on other sites More sharing options...
A. Smorenburg Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 Ja, zeker. Ben al blij dat je me helpt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nidecker Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 Als je nu de landschapszone gebruikt, kan je in de naam je code geven en op je tekening laten verschijnen, zie 'Label', en dit kan je dan ook direct koppelen aan een klasse, zodat je deze aan en af kunt zetten. De inkleuring bepaal je zelf. Wel te verstaan voor plantvakken. Je kan dit eerst zoals gewoonlijk tekenen en dan omzetten naar landschapszone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted March 12, 2020 Share Posted March 12, 2020 @nidecker landschapszone is mij niet bekend, maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben dat ik enkel de architectuurversie heb van VW Dus weet ik niet echt wat je bedoelt, maar misschien is deze post niet voor mij bedoeld maar voor "A. Smorenburg"   Link to comment Share on other sites More sharing options...
nidecker Posted March 12, 2020 Author Share Posted March 12, 2020 @pascal is voor "A. Smorenburg" bestemd, ik was de naam vergeten bij te zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.