Jump to content

lettertypegrootte


JLan

Recommended Posts

Hallo,

 

Heeft iemand het zelfde probleem ? Met de lettertypegroote in vectorworks, ik kan niet groter dan 3276,7 points gaan.

Ik werk met 1:1 schaal.

Kan iemand me helpen ? Ik zou graag mij text grooter willen

 

Alvast bedankt (en sorry for mij nederlands)

Link to comment
Share on other sites

Ik vrees dat een groter lettertype dan de 3276,7 niet kan.

Maar je kan het misschien oplossen via deze manier.
Typ je tekst in het juiste lettertype en zo groot mogelijk. Ga nu naar het menu tekst en kies hier voor "tekst naar polylijn"

Je tekst staat nu in een groep, niet meer als tekst maar als polylijn. Selecteer je groep en ga nu naar het menu bewerk en kies hier voor "vergroot verklein"

Geef een vergrotingsfactor in tot je tekst op de voor jou juiste grootte staat.

Succes

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor deze oplossing.

Het enige probleem is dat ik dan niet meer de tekst kan veranderen.

Ik was er een beetje bang voor dat de tekst niet groter dans 3276.7, maar ik snap niet waarom ze dat hebben gedaan. Het is echt niet handig.

 

Dag en nog bedankt.

 

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet handig, want als je je tekening aan andere buros geeft en ze er in werken of als ze de plan aan hun eigen tekening toevoegen, hebben ze de tekst niet want die zit dan in de zichtvenster.

Het is al best als je alleen werkt maar als je op groot schallig projecten werkt dans heb je  meerde buros die al met andere softwares werken  (architects, ingenieurs, enz.) dan wordt het moeilijk voor iedereen als je de gegevens op veel verschillende plekken hebt in je tekening.

Doen zij ook niet, alles zit op hun tekening, niet in zichtvensters.

 

 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information