Jump to content

2D-snede uit 3D-model


UlrikeVDB

Recommended Posts

Dag allen,

Ik ben op zoek naar een manier om een 2D-snede / lijntekening uit mijn 3D-model te halen. 
Ik las ergens over het commando 2D-snede maar vind dit niet terug in de kolom 'Model', en ook niet als ik mijn werkomgeving aanpas.

Nochtans heb ik een licentie voor Vectorworks Standaard & Architectuur.

Wie kan mij helpen? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Yana Baeyens

Dag Ulrike

Ik vermoed dat de functie waar jij naar op zoek bent "2D Snede" is. Deze functie vind je enkel terug in de Standaard werkomgeving onder het menu Model, zoals je zelf al aanhaalt.
Als je deze niet terugvindt na het selecteren van de Standaard werkomgeving, mag je altijd eens naar onze supportlijn bellen. Dan kijken we mee wat er aan de hand is.

In de Architectuur werkomgeving kan je wel gebruikmaken van de functie "Creëer snedevenster..." via het menu Weergave. Dat werkt op een gelijkaardige manier om het aan te maken, maar geeft je een snedevenster in plaats van een groep met lijnen.

Welke functie je 'best' gebruikt, hangt af van wat je wil bereiken en doen met de snede achteraf.

Link to comment
Share on other sites

Wanneer je de tool 'modelbegrenzing' gebruikt, kan je de snede maken op de plaats waar je zelf wil.

Je verschuift de kant van de modelbegrenzer naar binnen en wanneer de snijkant oplicht kan je met je rechtermuisknop 'creëer snedevenster' selecteren.  

Daarna kan je de eigenschappen van je snedevenster zelf instellen. 

Je kan eventueel het snedevenster omzetten naar een kopie van lijnen. (Bewerk-> Omzetten -> zet een kopie om naar lijnen)

Dan heb je een 2D-tekening  die je op een ontwerplaag kan zetten.

Schermafbeelding 2021-05-28 om 18.18.08.png

Schermafbeelding 2021-05-28 om 18.26.05.png

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information