Jump to content

Informatie over werken op Coordinaten


Ferry

Recommended Posts

Goedemiddag

Ik werk vaak samen met partijen die in Revit en of Autocad werken. Deze partijen waarmee ik samenwerk verwachten vaak een tekening op RD-coordinaten. Nu weet ik dat je in Vectorworks je document op coordinaten kan plaatsen, echter kwam ik erachter dat als ik een dwg op coordinaten als basis gebruik, dit een gek effect kan hebben op het maken groepen en symbolen (die op zichzelf dan intern de huidige coordinaten meenemen). Ik geloof ook dat de "clipping" plane van de 3D weergave hierdoor verward raakt, deze ligt veel verder van de camera.

Kortom: ik ben op zoek naar documentatie of iets om op weg te komen met een document dat op Coordinaten ligt/geplaatst moet worden. Online heb ik hier nog geen heldere documentatie voor gevonden dus ik vrees dat ik op het verkeerde zoek of iets over het hoofd zie, kan iemand mij hier wellicht op weg helpen?

  • Zijn er bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden bij werken op Coordinaten (groep/symbolen etc)
  • kan ik een nulpunt voor het model maken waarbij de exports wel op locatie liggen (zodat mogelijk mijn "near clipping plane" niet verder weg komt te liggen)
  • Is er toegankelijke documentatie beschikbaar die ik kan delen met mijn team?

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information