Dickens Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 Ik ben zojuist overgegaan van Vectorworks 2008 naar Vectorworks 2021, en heb grote moeite met het nieuwe kenmerkenpalet waar allen in tekst een lijnstijl met een nummer staat aangegeven in plaats van een grafische aangifte van een getrokken, gestreepte of gestippelde lijn _________ --------- .............. __ __ __ __ __ Dit is niet bepaald een verbetering, is een grafische weergave nog steeds mogelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 Je kan toch via aangeduide knoppen een andere weergave oproepen van je lijnstijlen. Of is het niet dat wat je bedoelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dickens Posted January 4, 2021 Author Share Posted January 4, 2021 In welk menu zit je dan? kan deze helaas niet vinden... Ik heb de basic VectorWorks 2021 versie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 Via hulpbronnenpalet, kies je voor lijnstijlen en dan zou je bij het geopende venster van je hulpbronnenpalet deze indeling moeten vinden hulpbronnenpalet is cmd+R voor Mac of ctrl+R voor PC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dickens Posted January 4, 2021 Author Share Posted January 4, 2021 Beste Pascal, dank voor jouw reacties, het is allemaal nog wat onwennig. Frustrerend als er geen verbetering maar achteruitgang lijkt plaats te vinden in 13 jaar ontwikkeling. De knop Zoom in met lijndikte is gelukkig wel ontwikkeld... Heb op jouw aanwijzingen wel hulpbronnenpalet gevonden, maar er wordt bij lijnstijlen: 'In deze weergaven zijn geen items' gemeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dickens Posted January 4, 2021 Author Share Posted January 4, 2021 In het tekeningen bestand alleen deze: met die irritante slechte weergave... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascal Posted January 4, 2021 Share Posted January 4, 2021 nu sta je op weergave 1 kies misschien eens voor de laatste weergave. ipv het raster, de weergave + tekst Maar dat zijn de enige 3 mogelijkheden. Ik weet niet echt meer het verschil met de versie 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts