De Groenkamer - Inge Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Hoi, ik ben nieuw op dit forum! Ik ben op zoek naar motieven die ik kan gebruiken voor mijn tuin- en landschapsontwerpen. Specifiek ben ik op zoek naar een dikformaat-klinker-motief halfsteensverband. Weet iemand waar dit motief reeds beschikbaar is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 Hoi Inge, Als je zelf een motief gaat maken zul je merken dat dit erg eenvoudig te doen is. Een motief van een klinker halfsteens is nog geen 10 sec werk. Rechter muisknop in het Hulpbronnenbeheer in de tekening waar je het motief wilt maken selecteer nieuwe hulpbron en daarna Motief, geef je motief een naam vul je wensen zoals wel of geen achtergrond in. Daarna teken je een rechthoek van 10 x 20 cm de 8 rechthoekjes die er om heen komen kun je verschuiven zodat je het juiste verband krijgt. Als het motief naar wens is druk je op verlaat motief. Het motief kun je dan opslaan in je eigen bibliotheek, zodat je het motief maar eenmaal aan hoeft te maken en telkens weer kunt gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Groenkamer - Inge Posted September 16, 2019 Author Share Posted September 16, 2019 Hoi René, Het is gelukt. En het is inderdaad erg makkelijk. Ik loop alleen tegen een probleem aan en dat is de functie 'bewerk projectie'. Deze is bij sommige van mijn motieven heel klein en ligt buiten mijn motief. Als ik hem verplaats, schaalt mijn motief helemaal. Weet je waar dat aan ligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Als je het motief in de juiste maat hebt getekend komt deze op schaal in je tekening. Deze kun je eventueel verschalen. Vaak is het met bewerk projectie dat je net het handeltje niet goed vast pakt en in plaats van alleen versleept deze versleept en verschaalt Dit is een kwestie van ff oefenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Groenkamer - Inge Posted September 18, 2019 Author Share Posted September 18, 2019 Inderdaad ik heb ermee geoefend! Het lukt ondertussen goed. Hartstikke bedankt voor de tips! Mocht ik meer van dit soort vragen hebben, kan ik dan een nieuwe topic aanmaken? Of in deze topic verder gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 Als het over hetzelfde onderwerp blijft, is het de bedoeling dat je in dit topic blijft. Zodra je vragen hebt over iets anders begin je een nieuw topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.