Arnold Onink Posted November 16, 2020 Posted November 16, 2020 Is er een manier om de schaal van een zichtvenster als tekst in een rekenblad te krijgen? Ik wil de schaal van mijn zichtvensters automatisch in mijn onderhoek laten komen. Via het rekenblad moet dat volgens mij wel lukken.
Pascal Posted November 17, 2020 Posted November 17, 2020 Werk je niet met de ingebouwde titelhoek, daar wordt de schaal wel automatisch opgehaald, ervan uitgaande dat alle zaken in je zichtvenster op dezelfde schaal getekend zijn. Maar dat zou volgens mij ook dezelfde voorwaarde zijn als je het via een rekenblad zou doen. Maar via rapporten zie ik niet direct dat je de schaal van je zichtvenster kan ophalen.
Arnold Onink Posted November 17, 2020 Author Posted November 17, 2020 Nee, ik heb een eigen onderhoek. Veel waarden laat ik wel terug komen, maar deze had ik nog niet ontdekt. Was dit er in 2018 ook al? Zijn hier nog instellingen voor aan te passen? Ik zie nu dat ie alleen de grootste schaal weergeeft.
Pascal Posted November 17, 2020 Posted November 17, 2020 Geen idee of die er al was in 2018, maar denk dat de titelhoek ondertussen al veel mogelijkheden heeft. Ja als je natuurlijk een blad neemt met daar zichtvensters op op verschillende schalen, zullen niet alle schalen automatisch op het blad komen. meestal kies ik hier dan voor de tekst diverse en staat de schaal in mijn titel van de tekening in aantekeningen van het specifieke zichtvenster.
Arnold Onink Posted November 19, 2020 Author Posted November 19, 2020 Ik zie in de instellingen van het bladkader dat de schaal veranderd als ik het zichtvenster aanpas. Maar de tekst van de schaal komt niet in mijn onderhoek. Ik heb een tekst gekoppeld aan deze waarde, maar ik zie niks gebeuren. Nu heb ik inderdaad de schaal in de titel tekening per zichtvenster staan.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.