Jump to content

2d zijaanzicht


GBV

Recommended Posts

Soms lijkt het me handig om een zij-aanzicht (of een ander aanzicht dan een boven-aanzicht) in 2d / plan weer te geven. Om even wat te meten of te tekenen. 

Is dat mogelijk? (zonder het getekende (aanzicht) te roteren naar bovenaanzicht). 

Of is het niet nodig dat te willen? zo nee, waarom niet?

Link to comment
Share on other sites

Die manier ken ik. Maar het leek me handig als dit direct in de ontwerplaag kan. Met een object verplaatsen in bijvoorbeeld een zijaanzicht kan het nu lijken of je op de goede positie zit, maar in een ander aanzicht blijkt van niet omdat je ook nog met grijppunten in de diepte te maken had. Het zou me dus meer om het verplaatsen van een object gaan. 

 

Link to comment
Share on other sites

ik teken 3d. Met meerdere aanzichten werkt inderdaad goed. Ik was een tijdje geleden bezig met het plaatsen van een geïmporteerde kraan op het kraangat van een geïmporteerde wastafel. Daar waren zoveel lijntjes dat het middelpunt van de onderkant van de kraan lastig te pakken was en te plaatsen op het kraangat die ook uit veel lijntjes bestond, vandaar dat ik meerdere 2d aanzichten dacht te kunnen gebruiken. Ik heb de kraan plaatsen nog eens gedaan met meerdere aanzichten en dat ging een stuk makkelijker. 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information