Jump to content

Doorsnedes in zichtvenster ontkoppelen


Arnold Onink

Recommended Posts

Als ik een bovenaanzicht met doorsnede lijnen kopiëer dan blijft er een link tussen die 2 bovenaanzichten.
Want als ik de doorsnede lijnen in het ene aanzicht wijzig veranderen deze ook in het andere aanzicht.

Mijn werkwijze:
Ik dupliceer mijn presentatielagen en verander de zichtbare ontwerplagen in mijn zichtvensters.
De snedevensters die ik heb tonen wel de nieuwe inhoud (van de andere ontwerplagen), maar de positie van de snedelijnen kan ik niet veranderen zonder dat dit in het andere bovenaanzicht ook verandert.

Is er een mogelijkheid om deze link te verbreken?
Nu moet ik telkens nieuwe doorsnede lijnen maken.

 

Link to comment
Share on other sites

Eigenlijk hoef je deze link niet te verbreken. Teken gewoon alle doorsnedelijnen op je zichtvenster. Als je dan naar je snedes gaat, kan je via snijlijn bepalen op welk presentatielaag of ontwerplaag, welke snedelijn zichtbaar moet zijn.

Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is

P

Link to comment
Share on other sites

Neen ik teken altijd mijn snedelijnen op de presentatielaag. Selecteer je zichtvenster en teken een snedelijn. Deze komt dan automatisch in de aantekeningen terecht. Als je dan je snedevenster activeert, kan je vanuit je doorsnede bepalen op welke zichtvenster of ontwerplaag de snedelijn zichtbaar moet zijn.

Pascal

Link to comment
Share on other sites

17 uren geleden, Pascal zei:

Neen ik teken altijd mijn snedelijnen op de presentatielaag. Selecteer je zichtvenster en teken een snedelijn. Deze komt dan automatisch in de aantekeningen terecht. Als je dan je snedevenster activeert, kan je vanuit je doorsnede bepalen op welke zichtvenster of ontwerplaag de snedelijn zichtbaar moet zijn.

Pascal

Zo doe ik dat ook inderdaad. 
 

Op 29/9/2020 om 12:06, Pascal zei:

Eigenlijk hoef je deze link niet te verbreken. Teken gewoon alle doorsnedelijnen op je zichtvenster. Als je dan naar je snedes gaat, kan je via snijlijn bepalen op welk presentatielaag of ontwerplaag, welke snedelijn zichtbaar moet zijn.

Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is

P

Ik zie wat hierin mogelijk is.
Door het tweede 'bovenaanzicht' zichtvenster te selecteren in het venster snijlijn, vervang ik de snijlijn die ik gemaakt heb.
Ik zie weer nieuwe mogelijkheden.

Bedankt voor je hulp.  

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information