Jump to content

Weergave draairichting stippellijn in Buitenraam of -deur


Iparex

Recommended Posts

Is er een manier om de weergave in 3D aanzichten van de draairichting-stippellijn in kozijnen aan te passen?

Ik vind dat de tussenruimte te kort staat ingesteld en bij 1:100 weergaves verandert de stippellijn in een doorgetrokken lijn op mijn afdrukken.

Ik bedoel de onderbroken lijn bij naar binnendraaiende delen (ten opzichte van het buiten-aanzicht), zoals ook weergegeven in de preview in de kozijntool.

Normaal gesproken is deze lijn gekoppeld aan de klasse: "31 buitenwandopeningen-beweging-haaks verderweg-3D"

In de kozijntool is het bij Grafische kenmerken ook niet mogelijk om voor 3D een lijnstijl te kiezen. (ik kan wel een klasse koppelen maar die negeert de lijnstijl instellingen)

Ik begrijp ongeveer wat de reden hiervan kan zijn.
In 3D weergaves, zowel in tekenlagen als in gegenereerde gevels in zicht- en snedevensters, lijkt de stippellijn een gefixeerd element die niet uit een lijnstijl maar uit individuele korte lijnstukjes lijkt te bestaan die ergens uit een geneste symboolinstelling vandaan getovert worden.
Deze renderen ook mee in OpenGL en Renderworks waarbij renderen van lijnen uitgeschakeld staat. Wat op zich ook de bedoeling is omdat de lijnen geen onderdeel van de geometrie zijn maar een annotatie- betekenis hebben. Waarschijnlijk zit hierin ergens het knelpunt?

Het probleem blijft dat de stippels voor mij te dicht op elkaar blijven staan en ik zou dit graag ergens willen aanpassen, kan dat?

PS
Mijn huidige oplossing is om de betreffende klasse uit te zetten en zelf stippellijnen in de aantekeningenlaag van mijn gevels te tekenen. Zo verlies ik wel de koppeling tussen kozijn-element en getekende draairichting, wat bij wijzigingen nogal onhandig is.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information