Jump to content

verikale hoogtes van muurcomponenten individueel wijzigen


filipbosscher

Recommended Posts

Beste Forumgebruikers,

Muren die in verschillende lagen staan en die uit verschillende componenten bestaan sluiten in de gevel niet mooi op elkaar aan, daarvoor zou bv het buitenblad apart verhoogt moeten kunnen worden, of verlaagd, 

heeft iemand een idee?

 

mvg 

Filip Bosscher

Link to comment
Share on other sites

Dag Filip,

Je muren die in vooraanzicht niet percies verbinden, kan aan enkele instellingen liggen. Zorg ervoor dat de begrenzingen van je muurstijlen goed aansluiten (bijvoorbeeld contructie boven tot constructie boven[bouwlaag boven]). Zorg ook dat je muren echt exact boven elkaar staan. Soms lijken muren mooi boven elkaar te staan maar staan ze bijvoorbeeld 1 mm fout. Dan komt inderdaad die scheidingslijn tussen de muren zichtbaar.

 

mvg,

Annelien

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Annelien,

dat ga ik zo precies mogelijk doen,

maar dan heb ik nog een vraag om bv plaatselijk het binnenblad minder hoog of hoger te willen maken, dus niet voor die muurstijl helemaal, maar alleen voor een stukje van die muur , terwijl de stijl van de muur in principe ongewijzigd blijf. Weet je hoe je dat kunt doen?

 

mvg

 

Filip Bosscher

Link to comment
Share on other sites

Meestal splits ik het stukje muur over de lengte waar een deel moet afwijken, ik vind dit de makkelijkste oplossing.

Daarna selecteer je het stukje en ga je via infopalet -> componenten. 

Hier kan je afzonderlijk voor elke component een afwijkende waarde invullen, bijv bovenkant binnenmuur -60 tov hele muur.

Hopelijk helpt je dit verder.

Schermafbeelding 2023-10-28 om 10.36.33.png

Schermafbeelding 2023-10-28 om 10.39.07.png

Link to comment
Share on other sites

Hey Filip, 

Zo lang de componenten hetzelfde blijven, verander ik niets aan de benaming, dit maakt het makkelijker om alle muren met dezelfde benaming te selecteren en in groep aan te passen. Bijv. als je van alle muren op gelijkvloers de binnenmuur 20 cm hoger wil laten beginnen op de betonplaat omwille van de kimblokken. Dit doe ik op dezelfde wijze als hierboven, via de componenten.

Verbinden gaat sowieso mooier zijn op planzicht, eigenschappen blijven zoals jij het ingeeft.

Meetstaat wordt gemaakt per component, je ziet dat stukje muur dan ook apart staan met afwijkende hoogte.

Gr,

Katelijn

Edited by lijn48
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information