Jump to content

Geen vulling werkt niet in één keer


Arga

Recommended Posts

Al lange tijd kan ik mijn vormen niet 'zonder vulling' kiezen met 1 muisklik.

Het lukt wel als ik eerst een andere optie kies (zoals bijv. lijnarcering) en daarna geen vulling kies.

Hoe ik dit toch in 1x doen?

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je er eerst moet voor zorgen dat je niet in een klasse staat die automatische kenmerken heeft.
Als dat ok is ga dan naar je kenmerkenpallet en zet daar de vulling op geen en de lijninstelling op de kleur en dikte die je wil.
Ik denk als je nu een rechthoek tekent je gewoon een krijgt met de correcte pendikte/kleur en geen vulling.

 

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Geen automatische kenmerken in klassen. Ik werk eigenlijk niet met klassen, dat staat op 'geen'.

Als ik een gereedschap kies en daarna 'geen vulling' lukt het.

Maar als ik een bestaand vlak niet wil vullen, gaat het dus via een paar stappen.

wat mis ik hier?

 

groetjes Arga

 

Link to comment
Share on other sites

en waarom geen klassen? 
ik denk dat je eerst moet zorgen dat zonder een gereedschap te kiezen eerst je kenmerken op geen vulling staan. Dan zou het moeten lukken.
Maar je mist wel de kracht van klassen als je deze niet gebuikt.

Misschien toch eens overwegen

Pascal

Link to comment
Share on other sites

Arga

 

Eigenlijk heel eenvoudig die klassen, elk materiaal dat je gebruik kan je in een klasse steken met de eigenschappen die jij wilt

en zo kan je gemakkelijk dingen veranderen of in een andere klasse steken. Maar je kan er nog veel meer mee doen. Koppelen aan rekenbladen enz.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information