Liesbet aAD Posted November 14 Posted November 14 Graag de mogelijkheid om de gecombineerde omtrek van lijn én polygoon te tonen in het infopalet. Nu moet ik alle lijnen selecteren, die afstand noteren, alle polygonen selecteren, en die afstand daarbij tellen. Dat kan beter! ;)
Gepland Posted November 14 Posted November 14 (edited) @Liesbet aAD Ik ben benieuwd naar wat je precies wil bekomen, en waar je de lengte van wil kennen? De makkelijkste oplossing is om altijd polylijnen te gebruiken, maar in de praktijk is dat niet haalbaar. Wat je wil gaat niet zo snel gebeuren. Je ziet namelijk twee verschillende dingen in het infopallet: Lijnen: Lengte (een lijn heeft natuurlijk geen omtrek) Polylijnen, rechthoeken, cirkels,... : Omtrek Het meest logische is om lengtes te gaan opvragen via een rekenblad. Ik heb dat snel even gemaak op basis van de selectietoestand. In het beste geval heb je een template/sjabloon waarin je altijd werkt, en je rekenbladen altijd klaar staan om de lengtes te berekenen. Ik stuur hier een eenvoudig rekenblad mee, samen met de schermafbeelding. Zoals je kan zien werkt dat voor alle 2D-objecten. De instructies staan in het rekenblad. Hopelijk werkt dat voor jou! Martin Leroy martin@gepland.be Telefoon: +32 479 93 70 98 Rekenblad omtrek en lengte.vwx Edited November 14 by Gepland
Recommended Posts