Jump to content

Vectorworks crashed plotseling

Onink

Recommended Posts

Ik gebruik Vectorworks 2021 al een hele tijd, maar sinds een paar weken crashed deze plotseling als ik hem een tijdje niet gebruik.
Ik heb het programma aanstaan, maar ben dan even ergens anders mee bezig.
Als het een screensaver is, zeg maar.

Als ik ermee werk crashed hij niet.
1 oplossing is dus al wel voor handen, maar ik wil graag weten wat de echte oplossing kan zijn.

Ik heb een logbook voor wie daar wijzer van wordt.

Aanvulling:
Hij crashed nu ook als ik er in werk.

Edited by Onink

Dag Onink 

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Vectorworks crasht. 

• Is je Vectorworks-versie wel compatibel met je besturingssysteem? Dit kan je nakijken in de compatibiliteitstabel van Windows en Apple
  • Het kan zijn dat je sjabloon toe is aan vernieuwing, lees hier hoe je dat kan doen. 
  • Als je merkt dat Vectorworks crasht bij een bepaalde handeling, kan je eens proberen of diezelfde handeling in een blanco document hetzelfde resultaat geeft. 
  • Lees de tips in dit artikel, het gaat over de snelheid maar veel van deze tips kunnen een verschil geven bij andere problemen. 
  • Soms kan het zijn dat je werkomgeving vervelend doet. Verander deze via het menu 'Extra' > werkomgevingen. 
  • Laat eens een herstel lopen:
    • Open de Vectorworks updater:
      • Windows: C:/Program Files/Vectorworks 202X NL/Vectorworks Updater/Vectorworks 202X Updater
      • macOS: Apps/Vectorworks 202X NL/Vectorworks 202X Updater
    • Klik rechts bovenaan op "Extra opties +" en kies voor "Herstel"
    • Nadat het herstel volledig gelopen heeft, zal de updater aangeven hoeveel bestanden hersteld zijn.
  • Zet de computer eens uit en terug aan (je staat verstelt hoeveel moeilijkheden dit oplost). 

• Create New...

Important Information