Jump to content

Kwaliteit van de 3D-planten


Nico_be-

Recommended Posts

Hallo,

Er zijn al berichten geweest over de kwaliteit van de 3D-planten in de bibliotheek. Ze zijn niet geweldig, maar ze maken de weergave en het bestand erg zwaar als ze in grote aantallen worden geplant.

Als ik mijn 3D tuinen maak, gebruik ik het plantengereedschap en het beplant oppervlak gereedschap.  De beplante oppervlakken hebben een paar gedefinieerde stijlen van 'kant-en-klare' mixen maar ik had altijd het probleem dat het bestand te zwaar was ondanks het feit dat ik 'Low Poly' planten gebruikte, wat betekent dat ze lichter waren.  Enscape's planten zijn erg mooi, gedetailleerd en licht om weer te geven in VW.

Dus heb ik mijn planten gemaakt met de Enscape symbolen.
Hieronder zie je een klein deel van de virtuele kwekerij die ik gebruik, het is erg licht om mee om te gaan en de rendering is echt indrukwekkend.  Sommige zijn toegevoegd vanuit Globe Plant en die zijn ook perfect.

Enscape_2024-06-21-15-32-26.png

Enscape_2024-06-21-15-32-48.png

Enscape_2024-06-21-15-33-14.png

Enscape_2024-06-21-15-33-45.png

Link to comment
Share on other sites

Knap!
Ik hou wel van term "virtuele kwekerij" 🙂


Ik ben wel nieuwsgierig: je gebruikt het plantgereedschap en landschapszones? Doe je dat om plantenlijsten uit de tekening te halen? Link je ze aan de catalogi? 
Voor veel van mijn klanten, waar ik worflows  en detakoppelingen opzet, zijn zulke koppelingen overbodig. De focus ligt op de meetstaat met aantallen en plantenlijsten. Benieuwd of dat bij jou anders is?

Je gebruikt ongetwijfeld méér planten dan dat er in Enscape en Glob Plant zitten? Hoe ga je daar mee om? Het is altijd maar een voorstelling van de realiteit natuurlijk, zeker als je niet alle planten in de border gelijktijdig wil laten bloeien.

Martin

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, na mijn beplantingsplan maak ik lijsten met namen, foto's, beschrijvingen, onderhoud, bloei, enz.

Voor de 3D-afbeeldingen heb ik Globe Plant-planten, planten gekocht op CG Trader, planten uit de Vectorworks-bibliotheek, Laubwerk, enz., afhankelijk van wat ik wil doen, heb ik ze verzameld in een bestand dat mijn bibliotheek is.
Maar er ontbreken er nog een paar!  Sommige die ik gebruik bestaan niet in 3D of zijn te gedetailleerd en te zwaar, zoals Verbena bonraiensis bijvoorbeeld.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information